آداب و رسوم برگزاری عروسی در ایران تالار شمس العماره کرج
تشریفات عروسی , تشریفات مجالس
تشریفات عروسی , تشریفات لوکس , برگزاری مراسم عروسی , تشریفات لاکچری , تشریفات مجالس , برگزاری مجالس , برگزاری جشن تولد
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید

پيوندها
شماره مجازی PingMe
گیت آرتابان
اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تشریفات عروسی , تشریفات مجالس و آدرس wedding-planner.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





نويسندگان
شب آرا نور

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
سه شنبه 9 مرداد 1397برچسب:, :: 17:21 :: نويسنده : شب آرا نور

آداب و رسوم برگزاری عروسی در ایران : به طور یقین همه ما به این موضوع آگاهی داریم که از سال های گذشته تا اکنون مراسم عروسی در کشور ما برگزار می شود، و گرانترین تالار عروسی در تهران در بخش ها و شهرهای مختلف با روش های خاصی برگزار می شود،لازم به ذکر است که مراسم جشن عروسی نسبت به گذشته ها بسیار تغییرکرده است.

قومیت های کثیری خدمات عروسی همچون ،بلوچ،بختیاری،زنجانی،ترکمانی،یزدی و…از جمله اقوامی هستند که مراسم عروسی خودشان را با آداب و رسوم خاصی برگزار میکردند.

 

مراحل برگزاری مراسم عروسی

به طور کلی در موضوع نکات مهم در انتخاب باغ برای عروسی آداب و رسوم برگزاری مراسم عروسی شما باید آگاه باشید که برپایی مراسم عروسی،دارای مراحل مشترک و ویژه گی های همسانی است،که این ویژه گی ها در میان قومیت ها و طوایف کشورمان اجرا می شود،در ادامه این مطلب به ذکر برخی از این مراسمات مهم و کلیدی می پردازیم با باغ عروسی در چهارباغ شمس العماره همراه باشید :

مراحلی که ذکر می شوند باید توسط جواان از شروع زمان خواستگاری تا پایان مراسم ازدواج سپری شوند.

مرحله اول انجام دادن خواستگاری توسط خانواده پسر از عروس آینده برگزاری مراسم عروسی در فصل زمستان است که این مراسم که جز آداب عروسی محسوب می شود،که حتما باید انجام گردد،بعد از جلسه خواستگاری اگر دختر و پسر همدیگر را بپسندند و همچنین اگر خانواده هردو طرف رضایت خود را مبنی براین ازدواج اعلام بدارند،در مرحله بعدی زوجین باید به فکر دوران نامزدی باشند.دوران نامزدی به صورتی است که به هردوطرف  باغ عروسی در غرب تهران فرصت داده می شود تا خیلی دقیق تر با هم دیگر آشنایی پیدا کنند،در این دوره بحث برسر مهریه و بقیه موارد خواهد بود که هردو طرف باید باهم به توافق برسند.

مرحله بعدی برپایی مراسم جشن عقد در تالار عروسی در ملک آباد می باشد،در مراسم عقد عروس وداماد برای یک عمر باهم محرم می شوند،در هنگامی که عاقد خطبه عقد راجاری می کند،چند زوج که ازدواج موفقی دارند،روی سر عروس و داماد قند می سابند.

بعد از انجام مراسم عقد،نوبت مرحله جهاز بران می شود و هرآنچه خانواده عروس  گرانترین باغ عروسی در کرج به عنوان جهازیه برای او تدارک دیده اند را به خانه داماد انتقال می دهند.

آداب و رسوم برگزاری عروسی در ایران

از دیگر باغ تالار شیک و ارزان در تهران رسم های ازدواج مراسم حنابندان است،که درحقیقت این مراسم به عنوان یک نوع خداحافظی عروس از خانه پدری می باشد،در کشورما برخی از اقوام و طوایف هستند که برای آقا داماد نیز مراسم حنابندان برگزار می کنند.

در میان تالار عروسی لوکس آداب و رسوم برگزاری عروسی در ایران مراسم حنابندان که بستگی به شرایط و به طور معمول یک شب قبل از مراسم عروسی برپا می شود،در این شب حنارا به بهترین و زیباترین شکل ها تزئین می کنند و از مهمان ها پذیرایی می کنند،واز مهمان ها درخواست می کنند که برای خوش یمنی وخوشبختی عروس وداماد قیمت باغ تالار عروسی

 مقداری از حنایی که آماده شده را برروی دست خود بگذارند،حنا نمادی از شادی و خوشبختی است از این رو در مراسم حنابندان برای این منظور حنا را آماده می کنند.

و در مرحله دیگر که بزرگترین و تشریفاتی ترین مراحل ازدواج انتخاب دسته گل عروس است و عروس خانم برای همیشعه راهی منزل همسر خود می شود مراسم عروسی است،این روز برای عروس و داماد یک روز خاص و تکرار نشدنی است از این رو هر دخترو پسری می خواهد که بهترین مراسم و پذیرایی تالار عروسی در غرب تهران و بهترین وعروس و داماد باشد.

بعداز اتمام نور پردازی در تالار عروسی ، مراسمی تحت عنوان مراسم پاتختی اجرا می شود که در اغلب نقاط ایران فقط خانم ها در این مراسم حضور دارند،در این مراسم مهمانهایی که در مراسم حضور دارند هدیه هایی که برای عروس و داماد تدارک دیده اند را به عروس وداماد اعطا می کنند.

از دیگر بهترین خدمات مجالس عروسی مراسماتی که بعد صبح روز عروسی اجرا می شود مراسم مادرزن سلام است، معمولا این مراسم صبح فردای مراسم عروسی انجام می شود،شیوه برگزاری این مراسم اینگونه می باشد که داماد به اتفاق یکی از بزرگترها وهمراه با یک کادو به دیدار مادرزن خود می رود،در حقیقت داماد برای قدردانی و تشکر که دخترشان را به او داده اند اقدام به این کار می کند.

در میان آداب و رسوم برگزاری هزینه خدمات عروسی در ایران ، ماه عسل نیز یکی از رسومات رایجی است که در چندسال اخیر بسیار در بین زوجین دیده می شود،در حقیقت هدف اصلی اجرای این رسم، این است که زوجین در این سفر با خصوصیات و خلق و خوی همدیگر آشنایی پیداکنند،و بعد از ازدواجشان نیز اوقات خوشی کنار همدیگر سپری کنند.

اجاره باغ برای عروسی در کرج شمس العماره ، پیشنهادات ویژه ای برای شما دارد ، پکیج های آماده ما برای کاهش هزینه های عروسی و برگزاری هرچه بهتر مراسمات شما فراهم شده اند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: